20 February 2009

Er vi redd for farger??

Først vil jeg gjerne si takk til de som kommenterte min post om blogging, og kommenteringen er nå åpen for alle - ikke bare de med Blogger konto. Kan ikke skjønne at jeg ikke har sett den settingen tidligere, beklager dette.

Uansett, over til mine tanke. Hver dag tar jeg t-banen i en stor norsk by (kanskje bare en som har t-bane...) og jeg siden jeg har en mer enn normal interesse for neglelakk titter jeg ofte på neglene når jeg sitter der og venter på mitt stopp. Det er mye nakne (eller kjedlige om du vil) negler der ute. Enten det eller så er det rød neglelakk (ikke at det er kjedlig men bare ensformig). I går så jeg noen falske plastnegler i utførelsen fransk manikyr, jeg satt og tenkte hvor mye finere de hadde vært hadde de vært naturlige med en dyp lilla lakk på... Det finnes et hav av forskjellige farger der ute, hvorfor er det sånn at norske jenter og kvinner (eller menn for den saks skyld) ikke bruker det. Er vi en nasjon som bare liker rødt? Hva med blått og hvitt? Eller grønt, lilla, gult eller turkist glitter for den saks skyld?
L'Oreal Norge tok ikke inn deres ettertraktede stjerne neglelakk for de trodde ikke at dette produktet ville selge i Norge (det blir solgt i Sverige, Danmark og Finland). Er vi virkelig så etter trendene at noe som er så populært ikke blir tatt inn til Norge. Snakket med flere som ble overrasket over dette, det ble til og med startet en liten kampanje for å få de hit men uten resultater.

Men det er noen som går foran her i bloggverden, det finnes to norske blogger som blogger om neglelakk (og nesten bare det) Neglelakkmani og Neglelakkdilla. Sjekk ut disse og de andre linkene jeg har (til svenske og engelske blogger).
Etterhvert kommer det bilder av mine NOTDs (Nails of the day) og mer om en av mine favoritter :-)

*Edit* Ser ut som jeg selv er redd for farger, min fine bakgrunn er MIA! Håper å få den tilbake snart...

3 comments:

Anonymous said...

Sukk, jeg er så enig i det du skriver. Vi får stå på og dele det gode budskapet om fin og god neglelakk og håpe det smitter litt. Og dess flere vi blir jo synligere blir vi! Ja, til en mer fargerik hverdag!:)

Anonymous said...

Helt enig! Fargeutvalget er helt tragisk, og jeg blir like skuffet hver gang jeg er på shopping... Lurer på hva vi skulle gjort uten utenlandske nettbutikker? ;)

Gleder meg til å se dine NOTD :)

Anekk said...

Ingen overraskelse at dere to var enige :-) Vi bloggere og MUAere må holde sammen!
Så på Siv Jensen på tv i helga, det mest spennende hun hadde klart var dyp rød neglelakk, jeg blir oppgitt!

Er enig Anne Karin - hva skulle vi gjort uten H2T, 8ty8 og TD??